Сторінки

Сторінки

четвер, 11 квітня 2019 р.

Участь освітян Чернівецької області в парламентських слуханнях на тему: «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки»

У середу, 10.04.2019 р., в залі для пленарних засідань Верховної Ради України відбулися парламентські слухання на тему: «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки». Перебуваючи у складі делегації від Чернівецької області, заступник директора з навчально-виробничої роботи Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки, Писаревська Г.М. мала змогу побувати у Верховній Раді.
До початку засідань ознайомилися з архітектурною спадщиною будинку парламенту та роботою єдиного законодавчого органу країни, а також більше дізналися про головні віхи історії України, завдяки експозиціям, підготовленим у Верховній Раді. Традиційно, мала можливість сфотографуватися біля картини «Державотворення», побачити унікальні документи та артефакти української історії, що засвідчують багаторічні прагнення до незалежної вільної держави, пронесені кількома поколіннями українців – від періоду Української Народної Республіки до незалежної України. А потім попрацювати в сесійній залі Верховної Ради.
Перший заступник Голови Верховної Ради Ірина Геращенко відкрила Парламентські слухання та поінформувала, що слухання підготував Комітет з питань науки і освіти. До участі запрошені: народні депутати, представники Кабінету Міністрів, центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій і обласних рад, Національної академії наук України, національних галузевих академій науки, закладів освіти та наукових установ, роботодавців, громадських освітянських і студентських організацій.
Під час виступу із основною доповіддю Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич наголосила, що розвиток людського капіталу – це надзвичайно важлива тема і «одна з першочергових цілей, про які йдеться у Середньостроковому плані пріоритетних дій Уряду до 2020 року». Вона повідомила: «За індексом людського розвитку ООН, одним із критеріїв якого є доступ до знань, Україна належить до групи високого рівня і посідає 88 місце серед 189 країн. Звіт про людський капітал Всесвітнього економічного форуму в якому розраховується глобальний людського капіталу ставить Україну на 24 місце серед 130 країн. Для порівняння, у 2015 році країна займала 31-у сходинку». Міністр звітувала про стан освітньої галузі на усіх рівнях: від початкової і до вищої освіти, а також про хід і результати реформ. Водночас, з метою самореалізації людей, Л.Гриневич закликала: розвивати ринок праці, національний бізнес – вкладати кошти в Українські інновації, державу - створювати податкові стимули.
Учасники засідання говорили про необхідність: збільшення фінансування сфери освіти; покращення доступності навчання, зокрема, для дорослих; розвитку інклюзивності і гендерної рівності; реформи професійно-технічної освіти; стимулювання розвитку ринку праці; гармонізації розвитку економіки і людського капіталу; створення молодіжної інфраструктури на місцях; покращення профорієнтації; розвитку мережі дошкільної та шкільної освіти; забезпечення освіти з прав людини; популяризації робочої освіти.
Згідно з підготовленим Комітетом з питань науки і освіти Верховної Ради України проектом Резолюції за підсумками парламентських слухань, вироблено конкретні рекомендації Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, профільним Міністерствам, силовим структурам, Національній академії наук України, місцевій владі, керівникам навчальних закладів у сфері дошкільної, повної загальної середньої та вищої освіти, а також освіти дорослих і позашкільної освіти. Окремими пунктами в Резолюцію внесено питання: забезпечення ефективного використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у сфері освіти і науки; забезпечення якісним харчуванням у закладах освіти; подолання дисбалансу між підготовкою кваліфікованих робітників і фахівців з вищою освітою та потребами ринку праці; ключові проблеми у сфері науки та інноваційної діяльності.










Немає коментарів:

Дописати коментар