Соціально-економічні умови висувають перед системою
професійно-технічної освіти завдання підготовки випускників, здатних гнучко
вирішувати професійні проблеми, грамотно працювати з інформацією, володіти
певними знаннями та уміннями. Вимоги до сучасного робітника базуються на таких засадах: знання, ініціативність, співробітництво, комунікативність, вміння критично мислити. Для цього необхідно
залучати кожного учня до активного пізнавального процесу.
Реалізація даної мети потребує сучасних засобів та способів навчання, різноманітних методичних та педагогічних систем та рішень. Тому на озброєнні педагогів професійно-технічних закладів такі передові, прогресивні способи навчання, як розвиток пізнавальної самостійності учнів, залучення їх до творчих пошуків, проблемний виклад матеріалу, вироблення в учнів «професійного» способу мислення, використання сучасних технічних засобів навчання. Однією з пріоритетних освітніх технологій, що забезпечує цю відповідність, виступає метод проектів. Використання проектних технологій у навчально-виробничій роботі з учнями ПТНЗ, має такі важливі компоненти інноваційної педагогічної діяльності, як:
Реалізація даної мети потребує сучасних засобів та способів навчання, різноманітних методичних та педагогічних систем та рішень. Тому на озброєнні педагогів професійно-технічних закладів такі передові, прогресивні способи навчання, як розвиток пізнавальної самостійності учнів, залучення їх до творчих пошуків, проблемний виклад матеріалу, вироблення в учнів «професійного» способу мислення, використання сучасних технічних засобів навчання. Однією з пріоритетних освітніх технологій, що забезпечує цю відповідність, виступає метод проектів. Використання проектних технологій у навчально-виробничій роботі з учнями ПТНЗ, має такі важливі компоненти інноваційної педагогічної діяльності, як:
Ø викладач виступає в
проектних технологіях не тільки як носій знань та інформації, але й як помічник
в становленні і розвитку учня, який поважає в учневі особистість;
Ø процес засвоєння знань
перестає носити характер рутинного заучування, репродукції і організується в
різноманітних формах пошукової, конструктивної розумової діяльності, як
продуктивний творчий процес;
Ø орієнтація на групові
форми навчання, спільну діяльність, на різноманіття форм взаємодії,
міжособистісних стосунків й спілкування, на природне виховання особистості.
Для успішної організації проектної діяльності
необхідно створити для її учасників відповідне освітнє середовище, організувати
роботу з оволодіння інформаційними технологіями як засобу взаємодії під час
роботи над проектом, забезпечити теоретико-методологічну і практичну базу для
реалізації проектної діяльності з застосуванням інформаційних технологій,
створити необхідні умови для розвитку практичних умінь проектування освітньої
діяльності і реалізації індивідуальних освітніх програм. Справжня проектна
діяльність відбувається тільки за умови повного прояву особистісних функцій
учасників проекту: критичності, самооцінювання, визначення змісту речей і
їхньої цінності, побудови власної картини світу, творчої саморегуляції, видіння
цілісності проблемної ситуації. Проектні технології стимулюють потреби їх
суб’єктів само актуалізувати свій потенціал і само реалізувати себе через
пред’явлення «себе», свого індивідуального «Я» у конкретному освітньому
середовищі [2].
Процес виконання проектних завдань дозволяє вирішувати
наступні дидактичні завдання: ефективно застосовувати в підготовці учнів ПТНЗ
міжпредметні зв’язки; більш повно реалізовувати взаємозв’язок теорії і практики
навчання у професійно-технічній освіті; підвищувати активність учнів як суб’єктів
освітнього процесу; посилити роль самонавчання, саморозвитку; цілеспрямовано
формувати наступні якості особистості: організованість, самостійність,
активність, комунікативність і здатність до співпраці, креативність, ключові
компетентності, що підтверджують результати моніторингової діяльності та
державної підсумкової атестації випускників ПТНЗ.
Презентація: "Проектна технологія як шлях до реалізації особистісно-розвивального навчання"
Учні навчального закладу, що здобувають професію "Оператор комп'ютерного набору, секретар керівника (організації, підприємства, установи)" у 2014/2015 н.р. працювали над проектами "Золотий квиток у кар'єру", "Хмарні технології".
Презентація викладача до проекту "Хмарні технології".
Презентація: "Проектна технологія як шлях до реалізації особистісно-розвивального навчання"
Учні навчального закладу, що здобувають професію "Оператор комп'ютерного набору, секретар керівника (організації, підприємства, установи)" у 2014/2015 н.р. працювали над проектами "Золотий квиток у кар'єру", "Хмарні технології".
Презентація викладача до проекту "Хмарні технології".
Література:
- Головко М.В. Загальні тенденції та психолого-педагогічні проблеми запровадження сучасних технологій навчання. Нові технології навчання: Наук.-метод.зб. / Кол авт. - К.: НМЦСО освіти, 2001. - Вик. 30. - 254с.
- Підласий І.Т. Діагностика та експертиза педагогічних проектів: Навчальний посібник, - К.: Україна, 1998 - 343с.