четвер, 30 березня 2017 р.

Використання методів моделювання на уроках спецдисциплін

Формування і розвиток базових професійних компетенцій учнів ПТНЗ вимагає урахування певних чинників. Такими є: визначення суспільного і соціального сенсу поняття «компетентність» та її необхідності, диференційоване врахування ціннісних орієнтацій, потреб і запитів учнів, осмислення, засвоєння змісту предметів, творче використання наявних знань, вивчення, одержання трудових навичок з майбутньої професії, доведення до досконалості виконання професійних операцій в умовах сучасної промисловості, розвиток професійних здібностей і високої кваліфікації робітника, його професійної мобільності, готовності до інноваційної діяльності, творчого зростання.
Таке положення обумовлює системне оновлення змісту професійно-технічної освіти з метою підготовки кваліфікованих фахівців у відповідності з вимогами сьогодення, готових працювати у складних ситуаціях та приймати самостійні відповідальні рішення.
В основу українського підходу до оновлення Державних стандартів та приведення їх у відповідність з професійними стандартами покладена модульно-компетентнісна модель, яка дає змогу оптимально поєднувати теоретичну і практичну складові професійного навчання на основі інтеграції їх змісту. При цьому забезпечується переосмислення місця й ролі теоретичних знань у процесі оволодіння компетентностями, їх упорядкування та систематизації, що, зрештою, сприятиме більш якісної підготовки майбутніх робітників. Отже, забезпечення належної підготовки кваліфікованих спеціалістів, формування активної життєвої позиції особистості, здатної орієнтуватися в сучасних соціально-економічних змінах, потребує застосування новітніх  педагогічних технологій.
На сьогоднішній день досить актуальною є проблема використання методів активного навчання, а саме: методу проектів, проблемних ситуацій,  методу case-study (кейс-стаді) або методу моделювання тощо. Організація навчально-виробничого процесу на основі цих методів забезпечує не тільки формування професійних компетенцій, але й здатність оптимальної поведінки майбутніх робітників в різних ситуаціях, ефективності дій в нестандартних умовах. Такі методи навчання допомагають у перенесенні навчального середовища з аудиторії на робочі місця. Особливо це можливо з огляду на те, що учні:
а) краще усвідомлюють власні пріоритети та цінності, які мають відношення до їх професійної діяльності;
б) вчаться визначати класи більш чи менш типових ситуацій;
в) розвивають в собі ширші можливості для аналізу, оцінюють наслідки різних рішень;
г) вдосконалюють практичні навички.
27.03.17р. в училищі проводилася педагогічна рада. Одним з питань, які обговорювалися, було – «Активна  молодь на ринку праці - підвищення якості професійного та підприємницького навчання учнів з використанням методів моделювання».