Формування і розвиток базових професійних компетенцій учнів ПТНЗ вимагає
урахування певних чинників. Такими є: визначення суспільного і соціального
сенсу поняття «компетентність» та її необхідності, диференційоване врахування
ціннісних орієнтацій, потреб і запитів учнів, осмислення, засвоєння змісту
предметів, творче використання наявних знань, вивчення, одержання трудових
навичок з майбутньої професії, доведення до досконалості виконання професійних
операцій в умовах сучасної промисловості, розвиток професійних здібностей і
високої кваліфікації робітника, його професійної мобільності, готовності до
інноваційної діяльності, творчого зростання.
Таке положення обумовлює системне оновлення змісту професійно-технічної освіти з метою підготовки кваліфікованих фахівців у відповідності з вимогами сьогодення, готових працювати у складних ситуаціях та приймати самостійні відповідальні рішення.
Таке положення обумовлює системне оновлення змісту професійно-технічної освіти з метою підготовки кваліфікованих фахівців у відповідності з вимогами сьогодення, готових працювати у складних ситуаціях та приймати самостійні відповідальні рішення.
В основу українського підходу до
оновлення Державних стандартів та приведення їх у відповідність з професійними
стандартами покладена модульно-компетентнісна модель, яка дає змогу оптимально
поєднувати теоретичну і практичну складові професійного навчання на основі
інтеграції їх змісту. При цьому забезпечується переосмислення місця й ролі
теоретичних знань у процесі оволодіння компетентностями, їх упорядкування та
систематизації, що, зрештою, сприятиме більш якісної підготовки майбутніх
робітників. Отже, забезпечення належної підготовки кваліфікованих спеціалістів,
формування активної життєвої позиції особистості, здатної орієнтуватися в
сучасних соціально-економічних змінах, потребує застосування новітніх
педагогічних технологій.
На сьогоднішній день досить
актуальною є проблема використання методів активного навчання, а саме: методу
проектів, проблемних ситуацій, методу case-study (кейс-стаді) або методу
моделювання тощо. Організація навчально-виробничого процесу на основі цих
методів забезпечує не тільки формування професійних компетенцій, але й
здатність оптимальної поведінки майбутніх робітників в різних ситуаціях,
ефективності дій в нестандартних умовах. Такі методи навчання допомагають у
перенесенні навчального середовища з аудиторії на робочі місця. Особливо це
можливо з огляду на те, що учні:
а) краще усвідомлюють власні
пріоритети та цінності, які мають відношення до їх професійної діяльності;
б) вчаться визначати класи більш
чи менш типових ситуацій;
в) розвивають в собі ширші
можливості для аналізу, оцінюють наслідки різних рішень;
г) вдосконалюють практичні
навички.
27.03.17р. в училищі проводилася
педагогічна рада. Одним з питань, які обговорювалися, було – «Активна молодь на ринку
праці - підвищення якості професійного та підприємницького навчання учнів з
використанням методів моделювання».