четвер, 28 березня 2019 р.

Тиждень фізики і астрономії у Чернівецькому вищому професійному училищі радіоелектроніки

З 11 березня по 15 березня 2019 р. Чернівецькому вищому професійному училищі радіоелектроніки проведено тиждень фізики і астрономії.
Головна мета навчання фізики в училищі полягає в розвитку особистості учня засобами фізики як навчального предмета, зокрема завдяки формуванню в них фізичних знань, наукового світогляду і відповідного стилю мислення, розвитку в них експериментальних умінь і дослідницьких навиків, творчих здібностей і схильності до креативного мислення. Виконання даної мети можливе лише при поєднанні навчання (уроків) з позаурочною роботою.
12.03.2019р. викладач фізики і астрономії Грицюк Анатолій Дмитрович провів відкрите засідання фізичного гуртка на тему: «Подорож в теорію відносності».
В ході засідання було запропоновано перегляд відеопрезентації, де гуртківці своїми доповідями здійснили подорож у теорію відносності, подорож у її історію, спробували визначити її місце в житті, а також роль у розвитку сучасної науки. Також пригадали, яким відкриттям фізики й астрономії сприяла теорія відносності. Під час цієї подорожі гуртківці побували на станціях: «Класична механіка», «Лабораторія Майкельсона і Морлі», «Творча лабораторія Ейнштейна», здійснили фантастичну та астрономічну подорож.
15.03.2019р. Грицюком А.Д. було проведено відкритий урок з фізики у групі І курсу №12 на тему: «Звукові хвилі. Інфразвук і ультразвук».
Згідно плану уроку викладач провів організаційний момент та фронтально опитав попередній матеріал за темою «Механічні хвилі», а саме:
- означення механічної хвилі, механізм утворення та поширення.
- властивості хвильового руху.
- поздовжні та поперечні хвилі.
- довжина хвилі, частота і швидкість поширення.
Після оголошення теми та мети уроку, викладач розпочав вивчення нового матеріалу з перегляду презентації в ході якої було розкрито такі питання:
1.  Історія вивчення звуку
2.  Швидкість поширення звуку
3.   Перегляд відео: «Як людина сприймає звукові хвилі»
4.   Виникнення звуку, джерела звуку
5.   Характеристики звуку
6.   Відбиття звуку
7.    Інфразвук і ультразвук.
8.    Чи є зв'язок між фізикою і музикою?
Під час розкриття цих питань викладачза допомогою додатку до смартфона «Шумомір» виміряв рівень шуму в кабінеті. Порівняв покази коли тиша та коли учні розмовляють.
Шумомір - прилад для об'єктивного вимірювання рівня звуку
Викладач акцентував увагу про застосування інфра- та ультразвуку в медицині та техніці. Продемонстрував виникнення звуку з різних джерел, а саме:
-  камертон (нота Ля І-ї октави – 440 Гц)
-  пляшковий ксилофон
- учень гр. №12 Грабовецький Артем на прикладі гітари розказав її будову та пояснив виникнення звуку в гітарі
- учень гр. №8 Пінчук Давід продемонстрував гру на флейті і також пояснив принцип виникнення звуку в ній.
Закріплення знань було проведено у вигляді опитування учнів з таких питань:
1. Ніжки камертона коливаються із частотою 440 Гц. Чи сприймаємо ми хвилю, що поширюється від ніжок, як звук? (усно)
2.Чому метелика,      який летить, не чути, а коли летить комар, ми чуємо дзижчання? (усно)
3. Чому музика і голоси співаків по-різному звучать у порожній залі й у залі, заповненій публікою? (усно)
4. Скільки коливань здійснює джерело звуку за 5 с, якщо  довжина хвилі в повітрі дорівнює 1 м? (письмово).
Активні учні були об’єктивно оцінені.
Анатолій Дмитрович впевнений, що проведення таких заходів під час предметних тижнів розвиває інтерес учнів до вивчення предмету, творчу уяву, художній смак, навички змагання, логічне та просторове мислення, посилює пізнавальну мотивацію, підвищує інтерес до активної творчої та самостійної діяльності, формує навички самостійності.





















Немає коментарів:

Дописати коментар