вівторок, 13 квітня 2021 р.

Медіаграмотність: як вийти з «інформаційної бульбашки»

«Інформаційна бульбашка», або інтелектуальна ізоляція в інтернет середовищі. Цей термін ввів активний користувач інтернету Елі Парайзер в 2010 році.

В однойменній книзі він заявляв, що інтернет-ресурси значно звужують можливості доступу користувача до інформації, пропонуючи контент на базі його особистих вподобань (Eli Pariser. The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You, 2011).

Усе, що суперечить вашим поглядам, відфільтровують, і ви опиняєтеся в «інформаційній бульбашці».

Бути всередині інформаційної бульбашки означає бути в інтелектуальній ізоляції, що здається дивним, якщо говорити про Інтернет. Як ви можете бути ізольовані, коли світ ще ніколи не був таким об'єднаним, як тепер?

Вебсторінки можуть застосовувати алгоритми, які відстежують, що ви шукаєте, на що натискаєте, що вам «подобається» або «не подобається», що ви коментуєте і де перебуваєте. Ці алгоритми аналізують усю цю особисту інформацію і за допомогою шаблонів вирішують, що саме ви хочете бачити. Це означає, що пошукові результати, посилання, рекламу та дописи у Facebook можуть бути результатом вашої попередньої поведінки онлайн. Наприклад, якщо ви шукали в Google інформацію про зміну клімату, ваша стрічка новин може наповнитися дописами, статтями та відеороликами екологічних організації.

АБИ ВПЛИНУТИ НА ТЕ, ЩО БУДЕ ПОТРАПЛЯТИ У ВАШ NEWS FEED, МОЖНА:

1. Попрацювати із власним профілем: додати/видалити інтереси, місця, що відвідували, фільми/музику, яка подобається (усе, що пропонує заповнити Facebook).

2. Почистити друзів: серед них обов’язково є трендовий блогер, від контенту якого ви втомилися, проте з яким контент вашої бабусі, наприклад по Relevance Score, конкурувати не зможе.

3. Навести лад серед сторінок, які ви вподобали: змушуйте Facebook показувати те, що вам реально цікаво. Зайдіть кілька разів добровільно на цікаві сторінки і провзаємодійте з їхнім контентом.

Рецепти для розширення власного інтелектуального горизонту можуть бути різні та індивідуальні – чи то звернення до літератури, читання якісної аналітики, споглядання навколишньої дійсності, але вони мають бути абсолютно альтернативними до тих, які пропонують соціальні мережі. І повірте, вийшовши за межі інформаційної бульбашки, ви можете зробити несподіване відкриття: як це перебуваючи щодня в інформаційному вирі, можна було мати настільки мало знань?



Немає коментарів:

Дописати коментар