четвер, 13 квітня 2017 р.

Семінар - тренінг "Методи активного навчання"


12 квітня 2017 року викладачі Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки зібралися в методичному кабінеті, щоб обговорити методи активного навчання. Тренінг проводила заступник директора з навчально-виробничої роботи Писаревська Г.М.
Технологія активного навчання - така організація навчального процесу, при якій неможливо не приймати участь у пізнавальному процесі: кожен учень або має певне рольове завдання, в якому він повинен публічно відзвітувати, або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед групою пізнавальної задачі.

Включає в себе методи, що стимулюють пізнавальну діяльність учнів, утягують кожного учасника в розумову і поведінкову активність. Спрямовані на усвідомлення, відпрацювання, збагачення та особистісне прийняття наявного знання кожним учнем. "Примусьте учня працювати, працювати самостійно, привчіть його до того, щоб для нього було немислимо інакше, як власними силами, що-небудь засвоїти" (А. Дистервег).
Використання технології активного навчання вирішує наступні завдання:
• формування навичок продуктивного спілкування в умовах навчального процесу;
• розвиток умінь аргументувати свою точку зору, чітко формулювати і ясно викладати свої думки;
• розвиток здатності аналізувати складні ситуації, виявляти головне і другорядне, причини їх виникнення, знаходити способи і засоби їх вирішення;
• вдосконалення процесів уваги, пам'яті і мислення.
Слід враховувати, що технологія активного навчання націлена на розвиток пізнавальної сфери учнів і свідоме й активне осмислення і засвоєння ними інформації, але її можливо використовувати тільки тоді, коли учні вже володіють основами необхідної інформації, отриманої, як правило, традиційними методами. Тому недоцільно протиставляти традиційні та інноваційні методи. Необхідно знаходити розумне їх поєднання і використання сильних сторін залежно від поставлених перед навчально-виховним процесом завдань і ситуацій, які виникають.
Умови організації:
• проблемність;
• співробітництво і кооперація;
• колективна взаємодія;
• управління формуванням і розвитком індивідуально-психологічних особливостей учнів;
• залучення учнів в постійну активну діяльність: відповідає, аналізує, оцінює, класифікує і т.п .;
• зміна моделі викладача: співорганізатор, партнер, інтерпретатор, консультант (традиційно - організатор, інформатор, консультант).
Методи активного навчання: ділова гра, драматизація і театралізація, синектика, інверсія, мозковий штурм (атака), метод фокальних об'єктів, метод групової дискусії, метод евристичних питань, метод морфологічного аналізу, ігрове проектування, імітаційний тренінг, психотехнічні ігри та тренінги, організаційно - ділові ігри, організаційно-розумові ігри та ін.
Одним із методів активного навчання є Веб-квест.
 Презентація "Веб-квест як метод навчання за допомогою комп'ютерної техніки".