Бот — це спеціальна програма, що виконує автоматично і за заданим розкладом які-небудь дії через ті ж інтерфейси, що й звичайний користувач. Боти потрібні в першу чергу для бізнесу: вони дозволяють наростити ефективність маркетингових інструментів, залучити аудиторію. Але також використовуються у політиці, адже дають змогу посилити вплив у інформаційному середовищі.
В сучасному середовищі дедалі більше
застосовується комбінований підхід: застосування бота та людини водночас.
Ботоферми — humanware — це групи людей, що фізично працюють з великою кількістю
ботів. Через спеціальні інтерфейси люди лайкають, коментують і поширюють з
багатьох акаунтів і за це отримують невелику платню. Така взаємодія потрібна,
аби обходити капчі — запобіжні заходи, що мають на меті відрізнити бота від
справжньої людини.
Ботнети користуються свободою, яку
соцмережі дають користувачам. Наприклад, неможливо ввести обмеження на лайки,
що б значно зменшило вплив мереж ботів.
ЯК БОТАМ ОПИРАЮТЬСЯ СОЦМЕРЕЖІ?
Боти є однією із головних проблем для
соцмереж, адже зменшують довіру користувачів до інформаційного середовища. Саме
тому Facebook, Twitter та Youtube регулярно влаштовують «чистки» бот-акаунтів.
Twitter, наприклад, видаляє близько 10 мільйонів акаунтів на тиждень. Масштаби
«чисток» у Facebook та Youtube невідомі, адже компанії не оприлюднюють ці
цифри. Однак, вони можуть бути доволі значними. Так, 14 грудня 2018 року з
Youtube каналу Юлії Тимошенко після масового видалення ботів зникло 44,3%
підписників. Можливі ознаки бота:
- відсутність аватару/розмита фотографія
на аватарі/абстракція замість фото;
- відсутність декількох фотографій однієї
й тої ж людини в різних ракурсах, а натомість — абстракція або групові
фотографії з великою кількістю людей;
- відсутність власного
контенту/публікацій, замість цього — регулярні репости;
- відсутність або мала кількість лайків
під власними публікаціями;
- недостовірна або зовсім не заповнена
інформація в профілі («про себе», «місце роботи» тощо);
- публікація одного і того ж коментаря;
- велика кількість зовнішніх посилань в
коментарях на сторонні сайти (боти в середньому використовують посилання в три
рази частіше за людей);
- немає юзернейму;
- неспівставні дата реєстрації і кількість
публікацій (наприклад, місяць як зареєстрований, а вже кілька сотень
публікацій);
- частота публікацій (наприклад, пост чи
коментар кожні кілька хвилин);
- використовує проксі/TOR/VPN.
Немає коментарів:
Дописати коментар