середа, 11 травня 2022 р.

МЕДІАГРАМОТНІСТЬ: ЯК ВИЗНАЧИТИ БОТІВ У СОЦМЕРЕЖАХ?

Бот — це спеціальна програма, що виконує автоматично і за заданим розкладом які-небудь дії через ті ж інтерфейси, що й звичайний користувач. Боти потрібні в першу чергу для бізнесу: вони дозволяють наростити ефективність маркетингових інструментів, залучити аудиторію. Але також використовуються у політиці, адже дають змогу посилити вплив у інформаційному середовищі.

В сучасному середовищі дедалі більше застосовується комбінований підхід: застосування бота та людини водночас. Ботоферми — humanware — це групи людей, що фізично працюють з великою кількістю ботів. Через спеціальні інтерфейси люди лайкають, коментують і поширюють з багатьох акаунтів і за це отримують невелику платню. Така взаємодія потрібна, аби обходити капчі — запобіжні заходи, що мають на меті відрізнити бота від справжньої людини.

Ботнети користуються свободою, яку соцмережі дають користувачам. Наприклад, неможливо ввести обмеження на лайки, що б значно зменшило вплив мереж ботів.

ЯК БОТАМ ОПИРАЮТЬСЯ СОЦМЕРЕЖІ?

Боти є однією із головних проблем для соцмереж, адже зменшують довіру користувачів до інформаційного середовища. Саме тому Facebook, Twitter та Youtube регулярно влаштовують «чистки» бот-акаунтів. Twitter, наприклад, видаляє близько 10 мільйонів акаунтів на тиждень. Масштаби «чисток» у Facebook та Youtube невідомі, адже компанії не оприлюднюють ці цифри. Однак, вони можуть бути доволі значними. Так, 14 грудня 2018 року з Youtube каналу Юлії Тимошенко після масового видалення ботів зникло 44,3% підписників. Можливі ознаки бота:

- відсутність аватару/розмита фотографія на аватарі/абстракція замість фото;

- відсутність декількох фотографій однієї й тої ж людини в різних ракурсах, а натомість — абстракція або групові фотографії з великою кількістю людей;

- відсутність власного контенту/публікацій, замість цього — регулярні репости;

- відсутність або мала кількість лайків під власними публікаціями;

- недостовірна або зовсім не заповнена інформація в профілі («про себе», «місце роботи» тощо);

- публікація одного і того ж коментаря;

- велика кількість зовнішніх посилань в коментарях на сторонні сайти (боти в середньому використовують посилання в три рази частіше за людей);

- немає юзернейму;

- неспівставні дата реєстрації і кількість публікацій (наприклад, місяць як зареєстрований, а вже кілька сотень публікацій);

- частота публікацій (наприклад, пост чи коментар кожні кілька хвилин);

- використовує проксі/TOR/VPN.




Немає коментарів:

Дописати коментар